Direktorat brukte alle annonsekronene på Amedia

Hordaland Folkeblad reagerer på at Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) brukte 500.000 på Amedia, mens ingen andre fikk tilbud. 

Publisert

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) brukte alle sine annonsekroner på kampanjen for Egenberedskapsuka 2024 hos Amedia. Det skriver Journalisten.

DSB hadde satt av 500.000 kroner til kampanjen, som ifølge tilbudet Journalisten har sett, gikk til papir-helsider og digitale fullskjermannonser i samtlige Amedia-aviser.

Det får den uavhengige avisen Hordaland Folkeblad til å reagere.

– Jeg synes det er rart at staten opererer på en sånn måte, og attpåtil tenker at de med dette har dekket hele Norges land. For det har de ikke, sier Skaar, og legger til at de ikke fikk forespørsel engang.

fungerende kommunikasjonsdirektør i DSB, Anita Andersen, sier til Jornalisten at avisannonsering ikke var en del av planen i utgangspunktet.

– Kort tid før kampanjestart viste revidert budsjett at vi hadde noe midler igjen til avisannonsering. Da besluttet vi å annonsere i Amedia-avisene fordi de til sammen dekker store deler av landet, og det var realistisk å få til på kort tid, skriver Andersen i en e-post.

Hun legger til at de ser at det var uheldig at ikke alle lokalavisene fikk muligheten, og at de skal ta lærdom at det.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS