Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) brukte
alle sine annonsekroner på kampanjen for Egenberedskapsuka 2024 hos Amedia. Det
skriver Journalisten.
DSB hadde satt av 500.000 kroner til kampanjen, som ifølge
tilbudet Journalisten har sett, gikk til papir-helsider og digitale fullskjermannonser
i samtlige Amedia-aviser.
Det får den uavhengige avisen Hordaland Folkeblad til å
reagere.
– Jeg synes det er rart at staten opererer på en sånn måte,
og attpåtil tenker at de med dette har dekket hele Norges land. For det har de
ikke, sier Skaar, og legger til at de ikke fikk forespørsel engang.
fungerende kommunikasjonsdirektør i DSB, Anita
Andersen, sier til Jornalisten at avisannonsering ikke var en del av planen i
utgangspunktet.
– Kort tid før kampanjestart viste revidert budsjett at
vi hadde noe midler igjen til avisannonsering. Da besluttet vi å annonsere i
Amedia-avisene fordi de til sammen dekker store deler av landet, og det var
realistisk å få til på kort tid, skriver Andersen i en e-post.
Hun legger til at de ser at det var uheldig at ikke alle
lokalavisene fikk muligheten, og at de skal ta lærdom at det.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no