Ansvarlig redaktør Gunnar Stavrum sammen med Pluss-sjef Liv Ingrid Mellemseter i Nettavisen.

Nettavisen er nå Amedia-avisen med flest digitalabonnenter: – Kjempegøy

På få år har Nettavisen gått fra å ha færrest til flest rene digitalabonnenter i Amedia-konsernet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mandag formiddag skriver Amedia-eide Nettavisen at de nå har passert 20 000 betalende abonnenter.

Det vil si at Nettavisen i løpet av kort tid har gått fra å ha færrest rene digitalabonnenter i Amedia til å ha flest. Ved starten av 2019 var antallet abonnenter rundt 6000, opplyser mediehuset.

 

– Amedia som eier passer oss godt

Pluss-sjef Liv Ingrid Mellemseter i Nettavisen

Nettavisens pluss-sjef Liv Ingrid Mellemseter er strålende fornøyd med tallene.

– At vi har klart 20.000 digitalabonnenter er kjempegøy, sier Mellemseter til Medier24.

I 2012 la Amedia-konsernet om sin strategi. De bestemte seg for å satse på Pluss-innhold, ettersom reklameinntektene ikke strakk til i mange av avishusene i konsernet. Det ble en stor suksess.

Mellemseter sier at dette er mye av grunnen til Nettavisens økende digitalkunder.

– Amedia som eier passer oss godt, fordi vi har fått muligheten til å koble oss opp på abonnementsløsningen, forklarer Mellemseter.

 – Det er ingen tvil om at vi har lært mye av Amedia, og vi drar stor nytte av å ha de i ryggen. Det gjør at vi har tilgang på masse godt innhold fra lokalavisene, forteller Pluss-sjefen. 

 

– Åpne nyheter skal være åpne

Nettavisen har vært gratis i 22 år, fra  lanseringen i 1996 og frem til Amedia overtok i 2018. 

– Nettavisen er hovedsakelig en åpen avis, og åpne nyheter skal fortsette å være åpne, sier Mellemseter, som har jobbet som Pluss-ansvarlig i Nettavisen siden oktober 2019.

Hun forteller hva slags Pluss-saker som er mest populært. 

– Magasin- og featurestoff er det som går best av pluss-innholdet. Saker som er interessante og gjør livet til leserne bedre er ofte det som fenger best, forteller hun.  

Også ansvarlig redaktør Gunnar Stavrum er svært fornøyd med de høye abonnentstallene.  

– Det er ingen liten prestasjon at vi nå har 20.000 betalende abonnenter. Veksten det siste halvannet året har vært enorm. Da vi gikk inn i 2019 var det rundt 6000 i abonnementsregisteret vårt, sier Stavrum til Nettavisen.

Ansvarlig redaktør Gunnar Stavrum i Nettavisen er fornøyd med antall digitalabonnenter.
Powered by Labrador CMS