MyGame-sjef Harald Strømme (fra venstre), fotballpresident Lise Klaveness, TV 2-sjef Olav Sandnes og Amedia-sjef Anders Opsahl fotografert sammen i forbindelse med signeringen av ny avtale om TV-satsing på breddefotball.
Heiko Junge
Amedia går inn på eiersiden i MyGame - skal sende breddefotball med TV 2
Konsernene skal samarbeide om å vise 50.000 fotballkamper de neste sju årene.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Amedia går inn sammen med TV 2 på eiersiden i strømmeselskapet MyGame, og skal sende all breddefotball i Norge de neste sju årene.
Konsernene skal vise 50.000 fotballkamper fra hele landet, og skal blant annet bruke automatiserte sportskameraer - i full HD-video.
TV 2 vil fortsatt sende Eliteserien, mens Amedia sublisensierer rettighetene til Obosligaen, Norsk Tipping-ligaen, PostNord-ligaen og 4. divisjon.
MyGame sublisensierer på sin side resten av bredde- og ungdomsfotballen, opplyser selskapet.
– Vi har tro på lokal, norsk idrett. Ikke bare topp, men også bredde, og derfor samler vi all norsk fotball på én felles hjemmebane. Det får vi til i samarbeid med Amedia og Mygame, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.
Amedia-sjef Anders Opdahl er glad for den nye avtalen.
– Gjennom redaksjonell og teknologisk tilstedeværelse kan vi nå skape unikt innhold som løfter dekningen av norsk fotball flere divisjoner. Å dekke norsk breddefotball er en del av samfunnsoppdraget til Amedias aviser, som når ut til mer enn to millioner hver dag over hele Norge, sier han.