Marie B. Willumsen er ansatt som analysedirektør i Amedia, skriver konsernet i en pressemelding.
Hun hentes fra stillingen som leder for innsikt og analyse i Digital Norway. Før dette har hun 10 års erfaring fra Polaris Media og Schibsted i ulike lederroller.
Hun har blant annet vært leder for produkt og teknologi innen digital annonse i Polaris.
– Jeg ser fram til å vende tilbake til mediebransjen og bidra til det viktige samfunnsoppdraget som norske mediehus har. Jeg har alltid vært opptatt av å jobbe innsiktsbasert, og i denne rollen får jeg mulighet til å jobbe både for og med noe jeg brenner for, sier Willumsen.
Hun får nå det overordnede ansvaret for analyse på tvers av konsernets forretningsenheter, og tar over etter Gustaf Eriksson som nå er konserndirektør for abonnement, og Igor Pipkin som har sluttet i Amedia.
– Det er en egen nerve i mediebransjen som jeg liker godt, og som jeg ser fram til å oppleve i Amedia. Jeg har mye erfaring fra annonsesiden, og ser nå fram til å jobbe bredere på tvers av fag- og forretningsområder, forteller Willumsen.
Håvard Solheim, konserndirektør for data og teknologi, skryter av den nye ansettelsen.
– Marie har imponert meg. Hun er nysgjerrig på nye teknologiske muligheter, glad i data, og er en svært god leder. Sammen med kompetente kolleger vil hun bidra til at vi videreutvikler miljøet vårt for fremtiden.
Willumsen tiltrer stillingen innen 1. januar.