Eivor Jerpåsen er ansatt i nyopprettet stilling i Amedia.
Eivor Jerpåsen er ansatt i nyopprettet stilling i Amedia.

Amedia oppretter ny stilling - ansetter Eivor Jerpåsen

Eivor Jerpåsen går fra rollen som direktør for innholdsutvikling i Amedia til å bli ansvarlig for konsernets redaksjonelle produktutvikling.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Amedia oppretter ny stilling og ansetter Eivor Jerpåsen i rollen som redaksjonell produktdirektør. Hun kommer fra rollen som direktør for innholdsutvikling i Amedia.

Det melder konsernet i en pressemelding.

– Det har vært utrolig lærerikt og givende å få lov å jobbe med alle Amedias redaksjoner sammen med innholdsutvikling de siste årene. I årene som kommer blir produktutvikling helt avgjørende for at Amedia og Amedias redaksjoner skal nå de offensive målene vi har satt oss, og for at vi skal nå ut til nye lesere og målgrupper. Derfor gleder jeg meg veldig til denne nye utfordringen, og er glad jeg fortsatt skal jobbe tett med både redaksjonene og innholdsutvikling i tiden som kommer, sier Jerpåsen.

Fram til nå har nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring ledet området.

– Men vi trenger mer kraft og kapasitet. I Eivor Jerpåsen får vi en leder med stødig publisistisk hode som både kjenner Amedia-avisenes lokale strategier, hverdag og behov, og som har erfaring med innsiktsbasert produktutviklingsmetodikk. Hennes publisistiske erfaring blir særlig viktig for å sikre at produktutviklingen vår skjer i tråd med og styrker redaktørinstituttet, sier Østring.

Jerpåsen har fra før av bakgrunn fra journalistikken, både som journalist og nyhetsleder for Solabladet, Bygdebladet, Sandefjords Blad og Tønsbergs Blad. Hun har i tillegg hatt ulike fag- og lederroller i Amedia innholdsutvikling.

Powered by Labrador CMS