Bonnier-eide Woman.dk og Amedia-eide
BT.dk inngår nytt samarbeid for å øke trafikken. Det skriver Media Watch.
I samarbeidet skal artikler fra
Woman bli å finne på BTs nettsider.
– BT.dk er en enorm trafikkmotor,
og vi kan allerede se fra lesertallene at den har gitt et trafikkløft, sier
Trine Steengaard, sjefredaktør i Woman, til MediaWatch.
Woman, som retter seg mot kvinner i alderen 25–50 år, ble
relansert i fjor. Nettstedet samler også innhold fra andre Bonnier-merker som
Costume, Magasinet Liv og Bolig Magasinet.
Elisabeth Halmø, innholdsdirektør i Bonnier Publications, understreker at
samarbeidets verdi ligger i økt merkevarebevissthet og utnyttelse av trafikk.
– Verdien for oss oppstår gjennom økt
bevissthet om merkevaren, lesing av innholdet og selvfølgelig utnyttelse av
trafikken, sier Halmø til MediaWatch.
Sjefredaktør i BT.dk, Simon Richard Nielsen,
sier til MediaWatch at de er åpne for å utvikle samarbeidet videre.
–
Woman.dk leverer godt innhold, og det er en veldig bra match med den kvinnelige
målgruppen. Vi er åpne for å utvikle samarbeidet med Bonnier på alle mulige
måter, men vi vil først se hvordan brukerne mottar det, sier Nielsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no