Ken André Ottesen, som står bak den populære Instagram-kontoen BAdesKen, skal lage ny humorserie for Amedias aviser sammen med komiker og manusforfatter Paul Håvard Østby.
Foto: Amedia
BAdesKen skal lage humorserie for Amedia
Til høsten kommer et nytt TV-konsept i Amedias nettaviser basert på den populære Instagram-kontoen til BAdesKen.
Duoen Ken André Ottesen, bedre kjent som BAdesKen, og komiker og manusforfatter Paul Håvard Østby, skal lage en ny nettserie for Amedia til høsten.
Det skriver konsernet i en pressemelding.
Konseptet er basert på Ottesens Instagram-konto, der han daglig presenterer små og store saker fra lokale medier i Norge for en stor følgerskare.
– Seerne kan forvente seg et kjendisfritt og underholdende skråblikk på dagens Norge. Vi skal løfte frem fine, rare og morsomme avissaker om helt vanlige mennesker som havner i uvanlige situasjoner, sier Ottesen.
Han påpeker at ingen blir stemt ut og ingen skal krangle.
– Det blir reisereportasjer, kåringer, konkurranser og mye tullball. Serien er en godhjertet flik av virkeligheten, slik den er for de aller fleste av oss. Den er av folket, med folket, for folket.
BAdesKen vil være annonsefinansert og åpent tilgjengelig med reklame, opplyser Amedia i meldingen.
Jostein Larsen Østring, konserndirektør for nyheter og abonnement, er glad for å kunne tilby dette innholdet til alle Amedias aviser og partneraviser.
– Ken André Ottesen sine blinkskudd har vært diskutert i mange redaksjoner i Amedia. Mange av våre aviser synes det er stor stas når han tar tak i egne saker og titler, i tillegg til at han har fått et stort publikum også utenfor redaksjonene, i hele Norge. Nå får avisene mulighet til å publisere en ukentlig sending i 14 uker i høst, det gleder vi oss til, sier Østring.