VG-sjefredaktør Gard Steiro, sjefredaktør i Avisa Nordland, Jan-Eirik Hanssen, og Amedias digitale utviklingssjef, Eivor Jerpåsen.
VG-sjefredaktør Gard Steiro, sjefredaktør i Avisa Nordland, Jan-Eirik Hanssen, og Amedias digitale utviklingssjef, Eivor Jerpåsen.

Dette sier medietoppene om stoffutveksling mellom mediehusene

– Vi må samarbeide med hverandre der det er fornuftig, sier VGs sjefredaktør og administrerende direktør, Gard Steiro.

Publisert

Tirsdag denne uken vekket mediekritiker Bernt Olufsen mange leseres interesse med sine refleksjoner rundt den stadig økende trenden der ulike aviser og mediebedrifter deler redaksjonelt stoff seg i mellom.

VG, Aftenposten og en rekke andre regionaviser samarbeider blant annet om å levere næringslivsjournalistikk til nettstedet E24, mens Amedias aviser deler stoff fritt med hverandre.

I tillegg tilbyr Amedia også tjenesten +Alt, der kundene for en enkeltsum kan få tilgang til innhold hos alle konsernets medier.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS