VG-sjef Torry Pedersen og Amedias konsernsjef Are Stokstad - her under åpningen av Amedias nye lokaler i det gamle VG-huset, vinteren 2016.

Frierne må vente til neste år: Amedia har fortsatt ikke valgt mellom Google og Schibsted for programmatisk samarbeid

- Vi tar den tiden vi trenger, sier konserndirektør Pål Nedregotten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Et av de store spørsmålene i den norske mediebransjen i år har vært spørsmålet om hvor Amedia går i spørsmålet om hvilket nettverk og hvilken teknologi lokalaviskonsernet skal bruke for programmatisk annonsering.

På den ene siden frister Schibsted med en helnorsk kraftsamling på sin nye AppNexus-plattform, hvor egne aviser og nå også Polaris sine største aviser er på plass. Dette for å skape et reelt norsk alternativ til gigantene som Google og Facebook.

Samtidig står nettopp Google på den andre siden og frister med både teknologi, plattformer og nettverk, en retning blant annet Dagbladet og Aller Media har valgt å gå i - noe som fra Hasle omtales som suksess. 

Hvor Amedia tar med seg sine over 60 lokale mediehus, har bransjen ventet på siden i sommer. Den avklaringen var varslet før jul. 

Men bransjen må vente litt til:

Før jul bekrefter konsernsjef Are Stokstad overfor Medier24 at dette valget fortsatt ikke er tatt.

Pål Nedregotten, konserndirektør i Amedia.

Pål Nedregotten, konserndirektør for innovasjon, forretningsutvikling og strategisk analyse, kommenterer status slik:

- Vi tar den tiden vi trenger for å ta en god beslutning. Vi har systemer som virker enn så lenge, samtalene er gode og med gode prosesser hos alle aktørene vi snakker med.

- Kan dere si noe om når dere konkluderer?

- Vi vurderer selvfølgelig fortløpende behovet for mer informasjon, for å ta en best mulig beslutning, raskest mulig. Men tidsløp kommenterer vi til de vi samtaler med, sier Nedregotten.

 

 

 

Powered by Labrador CMS