Artisten Trine Rein saksøker Amedia. Her fra da hun var deltaker i et TV 2-program.
Heiko Junge / NTB Scanpix
Artist saksøker Amedia - mener annonser som aldri kom på trykk kostet henne én million
Lokalaviskonsernet avviser erstatningsansvar, opplyser Stig Finslo, direktør for samfunnskontakt i Amedia til DN.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Trine Rein saksøker aviskonsernet Amedia etter dårlig besøkt juleturné, melder Dagens Næringsliv.
Fjorårets julekonserter hadde dårlig besøkstall og nå skylder hun på at Amedia aldri gjennomførte annonsekampanjen hun mener å ha bestilt, skriver avisa.
– Fra vår side handler dette om at det er gitt et tilbud på en annonsekampanje, men at tilbudet aldri ble bekreftet i form av en bestilling, opplyser Stig Finslo, direktør for samfunnskontakt i Amedia til DN og avviser erstatningsansvar.
Rein viser til tidligere korrespondanse med en Amedia-direktør som skal ha innrømmet feil, men nå avviser konsernet svikten.
Advokat Curt A. Lier representerer artisten Rein. De vil ikke si til DN hva erstatningskravet er på, men at de har tidligere anslått tapet til å være én million.