Ann Baekken ny utviklingsdirektør i Amedia
Går fra DB Medialab til Amedia.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Ann Baekken (53) er ansatt som ny utviklingsdirektør i Amedia. Det opplyser konsernet i en pressemelding på Amedia.no.
Baekken kommer fra DB Medialab, der hun nå er redaktør og prosjektleder for nisjenettsteder. Hun begynner i august og overtar etter Pål Nedregotten, som går over i ny stilling som innovasjonsdirektør i Amedia.
Ann Baekken har også bakgrunn fra Dagbladet, Aller og Aftenposten.
- Jeg er svært fornøyd med å få Ann Baekken som ny utviklingsdirektør i Amedia. Hun har lang og relevant erfaring med digitalt utviklingsarbeid i mediebransjen, og er kjent som en dyktig leder. Sammen med medarbeiderne i vår kompetente utviklingsavdeling og mediehusene, får hun ansvar for å jobbe fram nye produkter og løsninger som skal bidra til å styrke Amedias digitale posisjon framover, sier konserndirektør Mari Velsand i pressemeldingen.
Selv ser Ann fram til å ta fatt på oppgavene i Amedia:
- Dette gleder jeg meg veldig til! Det blir utrolig spennende og gøy å få jobbe sammen med det jeg vet er et godt og kompetent team, i et stort og sterkt mediekonsern. Det å skulle utvikle nye konsepter, digitale produkter og gode teknologiske løsninger, sammen med dyktige folk, er noe som får mitt hjerte til å banke litt fortere. Jeg startet dessuten min mediekarriere som avisbud i Drammens Tidende og Laagendalsposten, så dette føles jo som en naturlig fortsettelse på avisruta!
Amedia Produkt- og Innholdsutvikling har ansvaret for redaksjonell innholdsutvikling, utvikling av digitale produkter i mediehuslinjen og tilhørende teknologi, heter det i pressemeldingen. Enheten skal bidra til at mediehusene når konsernets strategiske mål gjennom økt kompetanse og målrettet produktutvikling.