Ann Baekken ny utviklingsdirektør i Amedia

Går fra DB Medialab til Amedia.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ann Baekken (53) er ansatt som ny utviklingsdirektør i Amedia. Det opplyser konsernet i en pressemelding på Amedia.no.

Baekken kommer fra DB Medialab, der hun nå er redaktør og prosjektleder for nisjenettsteder. Hun begynner i august og overtar etter Pål Nedregotten, som går over i ny stilling som innovasjonsdirektør i Amedia.

Ann Baekken har også bakgrunn fra Dagbladet, Aller og Aftenposten.

- Jeg er svært fornøyd med å få Ann Baekken som ny utviklingsdirektør i Amedia. Hun har lang og relevant erfaring med digitalt utviklingsarbeid i mediebransjen, og er kjent som en dyktig leder. Sammen med medarbeiderne i vår kompetente utviklingsavdeling og mediehusene, får hun ansvar for å jobbe fram nye produkter og løsninger som skal bidra til å styrke Amedias digitale posisjon framover, sier konserndirektør Mari Velsand i pressemeldingen.

Selv ser Ann fram til å ta fatt på oppgavene i Amedia:

- Dette gleder jeg meg veldig til! Det blir utrolig spennende og gøy å få jobbe sammen med det jeg vet er et godt og kompetent team, i et stort og sterkt mediekonsern. Det å skulle utvikle nye konsepter, digitale produkter og gode teknologiske løsninger, sammen med dyktige folk, er noe som får mitt hjerte til å banke litt fortere. Jeg startet dessuten min mediekarriere som avisbud i Drammens Tidende og Laagendalsposten, så dette føles jo som en naturlig fortsettelse på avisruta!

Amedia Produkt- og Innholdsutvikling har ansvaret for redaksjonell innholdsutvikling, utvikling av digitale produkter i mediehuslinjen og tilhørende teknologi, heter det i pressemeldingen. Enheten skal bidra til at mediehusene når konsernets strategiske mål gjennom økt kompetanse og målrettet produktutvikling.

Powered by Labrador CMS