Konsernsjef Anders Opdahl i Amedia tar nå grep i sin egen ledergruppe.

Amedia gjør store endringer i konsernledelsen - skal ansette tre nye direktører

Konsernet skal gjennomføre «en kraftig fornyelse».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Amedia gjør store endringer i konsernledelsen, og skal ansette tre nye konserndirektører.

Det ble informert i en fellesmail til alle ansatte tidligere i formiddag, som Medier24 har fått tilgang til.

De tre nye direktørene vil være en med ansvar for kommunikasjon og myndighetskontakt, samt en med ansvar for nyheter og abonnement og en med ansvar for annonse.

Alle tre stillingene vil bli lyst ut, og totalt vil Amedias nye konsernledelse bestå av åtte direktører, pluss konsernsjef Anders Opdahl.

Se listen over den nye konsernledelsen nederst i saken.

– Handler å rigge og utvikle Amedia

Opdahl omtaler selv endringene som en «kraftig fornyelse» i meldingen.

«Vår virksomhet er inne i en periode med betydelig framgang. Vi blir stadig flere mediehus. Opplag og lesertall øker. Økonomisk har vi skaffet oss handlefrihet. Den viktigste grunnen til vår suksess er at vi på alle nivåer har en dyktig, kompetent og innsatsvillig organisasjon. Tiden framover kommer til å gi oss nye utfordringer. Dem må vi forberede oss på nå», skriver Opdahl i fellesmeldingen.

Opdahl bekrefter endringene overfor Medier24. Han har ikke anledning til å bli intervjuet over telefonen, men svarer skriftlig på hvorfor de gjør disse endringene nå:

– Dette handler om å rigge og utvikle Amedia for de neste årene. Jeg ønsker meg en mangfoldig og dynamisk ledergruppe preget av mot og modernitet, skriver han til Medier24.

Opdahl er også klar på hvorfor det er viktig å få plass en egen kommunikasjons- og myndighetskontakt.

– Amedia er, i sin form og forretningsmodell helt unik i det norske medielandskapet. Vi er ikke børsnotert, vi er samfunnsnotert. Dette må vi få tydelig frem. Det er viktig at omgivelsene forstår våre egenskaper og styrker fullt ut, skriver han.

– Tilføre nye perspektiver

Opdahl tror både Amedia-ansatte og lesere vil merke endringene på en positiv måte.

– Det gjøres en god jobb i alle ledd allerede. Men jeg tror grunnleggende at det å tilføre organisasjonen nye perspektiver og nytt blod når anledningen byr seg, er positivt og inspirerende, sier han.

Opdahl kom til sjefsstillingen i Amedia i fjor sommer fra jobben som konserndirektør i Amedia med regionansvar for mediehus, forbrukermarked og produktutvikling.

Denne stillingen er ikke blitt erstattet. Tidligere denne uken ble det også kjent at Victoria Schultz forlater stillingen som salgsdirektør.

Slik blir Amedias nye konsernledelse:

Nye direktørstillinger:
Nyheter og abonnement

Annonse

Kommunikasjon og myndighetskontakt


Disse fortsetter:
Mediehus: Pål Eskås

Trykk og distribusjon: John Kvadsheim

Økonomi, finans og strategi: Gisle Torheim

Data og teknologisk utvikling: Pål Nedregotten

HR og organisasjonsutvikling: Lise Dahl Kaartinen
Konsernsjef: Anders Opdahl

Powered by Labrador CMS