Anders Nilsson (Bonnier), Are Stokstad (Amedia), Per Bowallius (MittMedia) og Per Axel Koch (Polaris Media).
Anders Nilsson (Bonnier), Are Stokstad (Amedia), Per Bowallius (MittMedia) og Per Axel Koch (Polaris Media).

Dramatikk til siste sekund:

Lenge var det dødt løp mellom Polaris og Bonnier i krigen om MittMedia. Så meldte Amedia seg på – helt i skjul

Før jul følte Bonnier at Polaris Media lå bedre an for å sikre seg MittMedia. Noen uker senere koblet de på Amedia – og kjempet til siste dag for å ro i land en avtale.

Publisert

Fredag ble det kjent at det kriserammede aviskonsernet MittMedia selges til Bonnier News og Amedia, som stikker av med henholdsvis 80 og 20 prosent av aksjene.

Dermed ble Polaris Media slått på målstreken i kampen om utenlandsk ekspansjon.

Ingen av de involverte ønsker å si noe om kjøpesum.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS