Amedia lyste i vår ut stillinger i den relativt ferske avdelingen for innholdsutvikling, som jobber med å utvikle, analysere og støtte den lokale journalistikken. Enheten har vært sentral i suksessen mange av lokalavisene har oppnådd på brukerbetaling og abonnement de seneste åra.
Og nå er to nye spillere klar for laget, skriver Amedia:
Stine Holberg Dahl (45) er ansatt i fast stilling som innholdsutvikler, mens Kjetil Høiby (33) er ansatt i et rullerende årsverk ut 2018.
Solid aviskarriere
Holberg Dahl kommer fra Hommelvik og startet sin journalistkarriere i lokalavisa Malvik-Bladet i 1989. Siden tok hun utdanning og jobbet i en rekke medier, blant annet Aftenposten, og som redaksjonssjef og tidvis vikarierende redaktør i Det Nye fra 2007 til 2011.
De siste årene har 45-åringen jobbet som konsulent og frilanser. Blant annet som redaksjonell konsulent for Telenor, med redaksjonell analyse og omlegging av innholdet på online.no.
- Stine har altså solid kompetanse på digitale medier. En annen av hennes styrker ligger innenfor endringsledelse, og Stine kommer til å jobbe tett med å støtte redaksjonene i endringsprosessene i årene som kommer, skriver Jostein Larsen Østring, som er direktør for innholdsutvikling i Amedia.
«Journalist med kodehode»
Kjetil Høiby (33) beskrives som noe så sjelden som en «journalist med kodehode», og er til daglig ansatt i Gudbrandsdølen Dagningen, som Amedia har en omfattende samarbeidsavtale med. Nå skal han altså jobbe i konsernet sentralt ut 2018.
I GD har Kjetil jobbet både med produktutvikling og datatstøttet journalistikk, og blant annet utviklet et direktestudio, anbefalingsverktøy og egne analyseverktøy. I Amedia skal han jobbe med løsninger for alle aviser, men også for enkelte mediehus.
Blant annet har Kjetil de siste årene sørget for at GD har hatt sitt eget direktestudio, sine egne anbefalinger av flere artikler på artikkelsidene, og egne analyseverktøy.
- En annen oppgave Kjetil vil få er å jobbe med kompetanseheving i redaksjonene når det gjelder visualisering og fremstilling av journalistikk på digitale flater, skriver Larsen Østring.