- Tom Fredrik Wille (40) har lang fartstid som kundeansvarlig og gode resultater fra mediesalg over tid, skriver TV-sjef Øyvind Lindøe i Matkanalen om den nye mannen på laget.
Han fikk mange søkere til stillingen, og ble svært fornøyd med hvem han traff:
- Det var spesielt viktig for oss å finne noen med digital erfaring og tyngde da flere av våre annonseprodukter vil bli digitale med tiden, sier Lindøe.
Wille har en mastergrad fra BI/Norges Markedshøyskole.
Ny kapital brukes til å investere i både egenproduksjoenr og nytt kvalitetsinnhold fra hele verden, sier han.
I starten av april skal kanalen igjen på Mipcom, messen for kjøp og salg av TV-innhold fra hele verden i Cannes, Frankrike. Matkanalens innkjøpssjef er Alyson Steinsrud, som har lang erfaring i denne bransjen.
- Tar tid å bygge
- Vi er innstilt på at det tar litt tid å bygge en posisjon, men stadig flere oppdager kanalen - og vi regner med at det vil vises på seertallene utover året, sier Lindøe.
Kanalen jobber også med muligheter for å etablere seg i Danmark.
Lindøe melder videre om god fart på kommersiell side for kanalen:
- Forøvrig er årsavtaler med Bama og Meny (Norgesgruppen) på plass, samt hyppige kampanjer fra merkevarer som Tine, Fjordland og Matprat som er viktig for oss for satsningen fremover, sier han.