IDA

M24TV:

Slik forklarer kvinnemagasinet Altså abonnentsuksessen: – Et personlig prosjekt

Ida Eliassen-Coker måtte sette huset i pant for å oppfylle drømmen sin.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Se videointervju med Altså-redaktør Ida Eliassen-Coker øverst i saken! 

Sjefredaktør Ida Eliassen-Coker i kvinnemagasinet Altså holdt torsdag ettermiddag foredrag på Fagpressens PUFF-konferanse. 

Der fortalte hun entusiastisk og engasjert om hvordan papirmagasinet har skapt sin egen suksess i sitt første leveår.

I en tid der mange mediers papirprodukter opplever en kraftig nedgang, har Altså greid å få over 9000 abonnenter i løpet av sitt første leveår etter lansering.

Eliassen-Coker tror det finnes mange grunner til suksessen.

– Det handler om å tro på seg selv og være sikker på at man gjør er bra. Det har vært et personlig prosjekt hvor jeg har gått i dybden på meg selv for å finne ut hva som er viktig for meg, sier hun til Medier24.

Eliassen-Coker opplevde at det var vanskelig å få finansiering. Hun måtte sette huset i pant da hun bestemte seg for å satse på Altså.  

Nå angrer hun ikke på at hun satset alt. 

– Jeg vokste opp med moteblader som påvirket meg mer enn jeg selv ante da jeg var yngre. Nå vokser unge opp med Instagram som er det samme, bare på steroider. De tror verden er slik. Det er veldig skadelig at folk sammenligner seg med slike ting, sier hun og legger til:

– Noen måtte sette ned foten.

Kvinnemagasinet Altså og sjefredaktør Eliassen-Coker har tidligere vært i konflikt med Nettavisen-redaktør Gunnar Stavrum, etter at de to var uenige om Eliassen-Cokers verdsettelse av selskapet.

Det kan du lese mer om her:

Tidligere i høst ble Altså nominert til Medieprisene for årets magasin og årets nyskapning.

Eliassen-Coker ser nå lyst på fremtiden.

– Om fem år så er vi veldig selvdrevet, og det vil være greit om vi ikke vokser så mye mer. Men vi vil selvfølgelig være spredd til flere land, avslutter hun med et glimt i øyet.

Powered by Labrador CMS