– Det er den enkleste og roligste overgangen jeg har vært med på, sier Steinsland til Medier24 et par dager etter lansering.
Allerede har avisen merket effekt.
– Den største effekten er at vi nå er en fullverdig Amedia-avis. Det er to ting vi merker fort da, sier hun og sikter til nye måle- og innsiktsverktøy og +alt-ordningen som gjør at abonnenter kan få tilgang til samtlige Amedia-aviser.
Analyseverktøyet gjør at avisen nå kan lære mer om sine abonnenter og de som er inne på nettavisen.
– Jeg har gledet meg veldig til dette. Jeg er glad i tall, innrømmer Steinsland.
Innføringen av +alt har også vært populært, kan hun avsløre.
– Vi har solgt 209 nye abonnementer de siste dagene. Det er bra for oss, da vi har pleid å ligge på 150 i uka. Av disse er 127 +alt, forteller hun.
Nå og framover skal avisen sette seg inn i de nye tallene.
– Så skal vi utover høsten legge ny strategi for hva vi skal være ut mot 2025, sier sjefredaktøren.