Sjefredaktør i Budstikka, Karianne Steinsland, er spent på hva overgangen vil gi avisen.

Budstikka i ny drakt: – Jeg har gledet meg veldig til dette

Avisen Budstikka gjør endringer i utseende både i avisen og på nett.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tidligere denne uka endret Budstikka designet både på nett og papir.

– Lokalavisen budstikka.no vil fortsatt være slik du kjenner oss i dag, men vi starter med denne overgangen en spennende reise mot å bli en enda bedre og mer relevant avis for bygdene våre og for deg som leser oss, skrev sjefredaktør Karianne Steinsland i Budstikka et par dager før lanseringen.

Nå er avisa ikledd ny drakt.

– Det er den enkleste og roligste overgangen jeg har vært med på, sier Steinsland til Medier24 et par dager etter lansering.

Allerede har avisen merket effekt.

– Den største effekten er at vi nå er en fullverdig Amedia-avis. Det er to ting vi merker fort da, sier hun og sikter til nye måle- og innsiktsverktøy og +alt-ordningen som gjør at abonnenter kan få tilgang til samtlige Amedia-aviser.

Slik ser avisen ut i ny drakt.

Analyseverktøyet gjør at avisen nå kan lære mer om sine abonnenter og de som er inne på nettavisen.

– Jeg har gledet meg veldig til dette. Jeg er glad i tall, innrømmer Steinsland.

Innføringen av +alt har også vært populært, kan hun avsløre.

– Vi har solgt 209 nye abonnementer de siste dagene. Det er bra for oss, da vi har pleid å ligge på 150 i uka. Av disse er 127 +alt, forteller hun.

Nå og framover skal avisen sette seg inn i de nye tallene.

– Så skal vi utover høsten legge ny strategi for hva vi skal være ut mot 2025, sier sjefredaktøren.

Powered by Labrador CMS