Sjefredaktør Veslemøy Østrem og kommersiell direktør Marius Zachariasen i Altinget i Norge.
Foto: Kent Olsen
Resultatfall for Altinget-eier: Peker på investeringer i Norge
Konsernet vil jobbe for det neste året for å bli lønnsomme i Sverige og Norge.
Alrow Media, som
utgir Altinget både i Norge, Sverige og Danmark, la tidligere i uken frem
resultatet for regnskapsåret 23/224.
Konsernet er dansk og har derfor avvikende regnskapsår.
Danske Altinget omtalte resultatet.
Alrow Media endte på EBITDA på 4,4 millioner danske kroner
før skatt. Det er en halvvering fra året før, og en kraftig nedgang fra 21/22
da konsernet endte på 20,6 millioner kroner i resultat.
I følge administrerende direktør Anne Marie Kindberg er
selskapets resultat preget av investeringer, særlig i Sverige og den nylige
oppstarten i Norge.
– Årets resultat er
fortsatt preget av investeringer i det svenske selskapet og ikke minst
oppstarten i Norge, hvor Altinget.no nettopp har feiret toårsjubileum, sier
Kindberg og legger til at det var ventet at lanseringen i Norge vil trekke ned resultatet.
Kindberg sier at de det kommende året vil jobbe videre mot
lønnsomhet i Sverige og Norge.
– Vi lanserer nye produkter i alle land, så det vil være mange
aktiviteter som vil bidra til vekst. I tillegg blir det et år med fokus på å
skape enda bedre brukeropplevelser for kundene våre, sier hun.
Altinget har kontorer i Brussel, København, Oslo og
Stockholm og sysselsetter ca. 200 ansatte.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no