Konsernsjef Dag Sørsdahl i Aller Media.
Ole Alexander Saue
Aller Media øker resultatet med 100 millioner kroner
– Vi avsluttet sist høst et veldig godt år med mye positiv utvikling, sier konsernsjef Dag Sørsdahl.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Aller Media leverte i 2021 et driftsresultat på 175 millioner kroner. Det opplyser konsernet om i en pressemelding.
Konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl, mener det er inovasjonssiden som er bakgrunnen for resultatet.
– Vi avsluttet sist høst et veldig godt år med mye positiv utvikling. Det skjer masse på mange områder innen Aller Media. Ikke minst har vi mange digitale ben å stå på. Det har skjedd mye på innovasjonssiden i Aller Media – og det ser vi resultater av i dag, sier Sørsdahl.
Konsernet kan vise til en omsetning på 1,594 milliarder for 2021. Året før hadde Aller Media en omsetning på 1,599 milliarder og et driftsresultat på 75 millioner.
Aller Media består av tre ulike hovedområder: mediedelen, tjenester og Ahead Group.
Mediedelen utgjør 80 prosent av den samlende omsetningen til Aller Media.
I siste regnskapsår hadde mediedelen hos Aller Media en omsetning på NOK 1,26 milliarder, som ga en vekst på 5 prosent.
Annonseomsetningen i samme regnskapsår landet på 432 millioner kroner, tilsvarende en digital vekst på 20 prosent bedre enn året før, skriver konsernet.
– At vi er godt i gang med store rekrutteringsprosesser med 80 årsverk både redaksjonelt, kommersielt og på teknologi, er bevis på at vi er sterke i troen på fremtiden. Vi har et veldig godt lag – som stadig blir bedre, sier Sørsdahl.