Årets medieselger og mottaker av Purple People Award 2016 er Josephine Messa - key account manager på programmatic i Aller Media.
Prisen ble delt ut under Mediaforums fagkveld med fest i Oslo tirsdag kveld.
– Josephine Messa tør å tenke nytt og annerledes, og hun setter alltid kunden først, sier juryleder Tomas Tomasi i Mindshare.
– Hun er dyktig og kunnskapsrik, og involverer gjerne hele huset for å skape nye formater og løsninger for annonsørene.
Dette sier Josephine Messa selv - vi snakket med henne etter prisutdelingen:
ÅRETS MEDIESELGER 2016: Josephine Messa fra Aller Media Norge fikk Purple People Award fra Mindshare Norge i kveld - vi tar en prat med vinneren under Mediaforums arrangement i Oslo!
Juryen uttaler videre at Messa er en soleklar vinner av prisen Årets medieselgerfordi hun leverer på alle kriteriene:
– Josephine leverer alltid gode resultater. Hun er fleksibel og kreativ, noe som er kritisk for en god medieselger. Hun selger ikke for å selge, men evner å se det store bildet og hvilken rolle hennes medie spiller i kundereisen, sier Tomasi.
Prisvinneren beskrives som fremoverlent, samarbeidsvillig og effektiv. Hun er profesjonell, og samtidig veldig godt likt for sitt gode humør.
Som vinner av Purple People Awardfår Josephine Messa en reise for 2 t/r med en av Widerøes nye direkteruter. I tillegg består premien av et diplom og en byste av et lilla hode – navnet Purple People Award spiller på Mindshares visjon om å være «original thinkers» og logofargen lilla.
Medier24 var til stede på prisutdelingen tirsdag kveld. Saken blir oppdatert.
Juryen har i år bestått av:
Tomas G. Tomasi, Digital Director, Mindshare (juryleder)
Didrik Rasmussen, Client Account Manager, Maxus
Linda Gribbestad Stene, Head of Offline, MediaCom
Fredrik Enersen, Head of Programmatic Buying, Mindshare