Se, en mediebedrift med 20 prosent driftsmargin. HS Media leverer rekordresultat
Aller-eid annonsebyrå for fagpresse og magasiner med solid overskudd i 2015.
Denne artikkelen er over to år gammel.
HS Media AS fortsetter veksten, og leverte et meget solid 2015-resultat:
Regnskapet ble gjort opp med en omsetning på 28,4 millioner kroner, og et driftsresultat på 5,6 millioner. Det tilsvarer en driftsmargin på hele 20 prosent, hvilket er langt fra vanlig i mediebransjen i disse tider.
Kanskje enda mer imponerende når man ser på hva selskapet driver med - salg av annonser.
Virksomheten til HS Media består nemlig av å selge annonser for nærmere 70 publikasjoner, primært fagpresse, magasiner og nisjenettsteder. Selskapet har drøyt 20 ansatte, og er en viktig samarbeidspartner for mange mindre mediebedrifter. Selskapet er heleid av Aller Media AS, med Per Brikt Olsen som styreleder.
Daglig leder Tor Arne Sandholt sier i en melding at 2015-resultatet er det nest beste året i selskapets historie.
- Et samlet driftsresultat på 18,7 millioner de tre siste år står også for 50 prosent av driftsresultatet de siste 10 årene. Dette er vi selvsagt godt fornøyd med, i et presset mediemarked.
Selskaper rigger seg også for videre vekst, og jaktet før sommeren på flere ansatte. Og i en melding på eget nettsted fortalte HS Media før sommeren at hele 85 prosent av salgsmålet allerede var i mål.