Aller Media fortsetter å rydde og organisere i ledelsen på Hasle. Nå får Allers-redaktør Ingrid Skogrand enda mer ansvar på toppen for kvinnebladene:
- Vi løfter kvinnesatsingen på print og samler KK med hele KK-universet, Henne, ToppGirl, Allers, kryssordporteføljen og alle spesialutgavene knyttet til de ulike merkevarene.
Ingrid Skogrand (40) får nå ansvaret som redaktør for hele mediedivisjonen, heter det i en pressemelding fra forlaget.
- Vi har sterke merkevarer i Aller Media som fortsatt bidrar med god omsetning. Det er et godt utgangspunkt for ytterligere utvikling, sier Ingrid Skogrand i meldingen.
- Med denne organiseringen så får vi et samlet fokus på kvinnesatsingen på print i Aller Media. Jeg er derfor veldig glad for at Ingrid har takket ja til denne utfordringen. Hun har den rette kompetansen og engasjementet for å kunne løfte kvinnesatsingen i Aller videre, sier forlagsredaktør for alle blader og magasiner i mediedelen i Aller Media, Ellen Arnstad.
Ingrid Skogrand har lang og bred erfaring innenfor bladbransjen og startet sin karriere i Aller som frilanser i 2005.
- Hun har blant annet vært helseansvarlig, reportasjesjef, utgavesjef og sist redaktør i Allers, før hun ble ansvarlig redaktør for Allers, spesialer og kryssord, heter det.
- Alle kvinnebladene våre har en positiv vekst i lesertall. Dessuten er vi i Aller Media i veldig godt driv digitalt. Alt det kvalitetsinnholdet vi lager for kvinner, er også klikkvinnere på nett. Så jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven, sier Skogrand.