Dagbladets og Se og Hørs kjendisprogram «Rød Løper» satte ny rekord i forrige uke med over 1,5 million visninger, opplyser Aller Media.
TV-direktør i Aller, Mads A. Andersen, gleder seg stort over det historiske tallet, som baserer seg på trafikken til både Dagbladet og Se og Hør.
– Vi har allerede et snitt på over 1 millioner visninger i uka, men vi har aldri vært så høyt oppe som 1,5 millioner, sier han til Medier24.
– Vi har en Rød Løper-redaksjon som er skrudd til å dyrke det mest spektakulære innenfor norsk kjendisliv, og de har treffsikre leveranser hele tiden, skryter Andersen.
Han opplyser at 52 prosent av Rød Løpers seere er kvinner, mens nær 50 prosent av programmets totale seergruppe er mellom 16 og 45 år.
Rød Løper-redaksjonen består at programlederne Kine Falch (28) og Jonas Scheie Hammer (27), samt videojournalist Thea Hope (29) og produsent Julie Easter Christiansen (28).
Hammer fryder seg over milliontrafikken.
– Det er klart det er deilig å se at det er såpass mange som joiner oss på det beskjedne røde tøystykket vi har rullet ut, sier han.
– Vi er jo bare en liten gjeng som skviser ut det vi kan av kjendisjuice til et åpenbart interessert, norsk publikum, og vi har jo spesielt det siste halve året kjent på at det har vært viktig å servere noe annet enn covid og Donald Trump. Så dette må jo være et tegn på at vi lykkes, sier Hammer.
Også Christiansen gleder seg over utviklingen.
– Vi dyrker og satser hardt på det mest spektakulære som rører seg på norsk TV og blant norske kjendiser. Det er stor stas at så mange ser det vi lager, sier hun.
Andersen understreker at satsingen for lengst er den største seersuksessen til konsernet.
– Jeg er veldig begeistret og overrasket over hvor stort volum Rød Løper har klart å gi oss i løpet av så kort tid. Det er selvsagt en grunn til at vi valgte å satse på dette, men de har likevel klart å imponere meg, sier Andersen.
Han innrømmer også glatt at en stor del av satsingen skyldes rendyrkete tabloide vinklinger.
– Dagbladet er en tabloid og frisk avis, og Rød Løper en tabloid og frisk avdeling i den avisen. Dette universet styrker både Dagbladet og Se og Hør, sier Andersen.
Han varsler nå at Aller Media vil satse enda mer på både programmet og stoffområdet.
– Det er kjempestemning på huset om dagen, og vi surfer på en fin bølge. Men vi blir selvsagt aldri helt fornøyde, sier Andersen.
– Vi ønsker å utvide Rød Løper-universet videre, og bruke både Kine og Jonas på flere måter enn det vi gjør nå. Vi ønsker at dette skal bli enda større, sier han.