Resultatnedgang for Aller Media. Men medie­divisjonen er hakket mer lønnsom for Dagbladet-eieren

– Vi jobber kontinuerlig med forbedring og innovasjon, sier konsernsjef Dag Sørsdahl i Aller Media.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Aller melder onsdag i en pressemelding at de opplever kraftig vekst i både sidevisninger, digitale abonnenter, og seertall på web-tv.

– Det har gitt solid digital inntektsvekst i medieområdet, sier konsernsjef Dag Sørsdahl i Aller Media.

Samlet har konsernet en omsetning på 1,78 milliarder kroner, jevnt med året før, men selskapet opplever en resultatnedgang fra 140,6 millioner kroner i 2017/18 til 129,4 millioner kroner i 2018/19.

Aller Media har avvikende regnskapsår, og rapporterer regnskap fra 1. oktober til 30. september.

Mediedivisjonen opplever en resultatvekst på 2,5 prosent fra 129,7 millioner kroner i 2017/18 til 132,9 millioner kroner i 2018/19. Inntektene er stabile med året før.

Samlet har konsernet en driftsmargin på 7,3 prosent, ned fra 7,9 prosent i 2017/18.

– Vi jobber kontinuerlig med forbedring og innovasjon. Bare det siste året har vi lansert flere nisjenettsteder/tjenester, web-TV-konsepter og podkaster, sier Sørsdahl.

Aller Media eier selskap som Dagbladet, SOL.no, Grieg Media, HS Media, Adblogg, i tillegg til at de selv utgir både Se og Hør, Se og Hør Extra, Allers, KK, På TV, Båtmagasinet, Autofil, Jeger, Vakre hjem og interiør.

Deres andre selskap innebærer Ahead Group Norway, HyperRedink, Oculos, Uniform Strategisk Design, Nova Vista, Roede og Motimate.

Powered by Labrador CMS