Curt Hjertsted / Aller Media
Per Brikt Olsen slutter som salg- og markedsdirektør i Aller Media
Bente Klemetsdal konstitueres i stillingen fram til en mer permanent løsning.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Konserndirektør for Salg/Marked i Aller Media, Per Brikt Olsen slutter i sin stilling og går over til stillingen som konserndirektør for forretningsutvikling knyttet til medievirksomheten, opplyser Aller Media i en pressemelding.
Bente Klemetsdal konstitueres i stillingen den samme stillingen.
– Vi har startet en rekrutteringsprosess for å finne en permanent etterfølger, men for å sikre en kontinuitet i en viktig fase for Aller Media vil Bente Klemetsdal tre inn som konstituert konserndirektør Salg/Marked fra og med 25. oktober 2016 og fram til en ny leder er på plass, opplyser konsernsjef Dag Sørsdahl i Aller Media i meldingen.
Hun er i dag Vice President i Ahead Group Norden. Hun har tidligere vært i konsernledelsen i Aller, og vil nå i en overgangsfase også ha ansvaret for Salg/Marked i den norske konsernledelsen.
I pressemeldingen opplyser selskapet at de har behov for å styrke seg på nye forretningsmodeller, fordi annonsemarkedet faller. De vil blant annet satse mer på skjæringspunktet mellom ukepresse og blogguniverset, som blir Olsen sitt område.
– Jeg synes det skal bli spennende å fokusere på nye muligheter og litt mer langsiktige perspektiver. Samtidig blir det en overgang å gå fra løpende linjeansvar til mer langsiktig fokus, sier Per Brikt Olsen i pressemeldingen.