Tone Kroken, Benedicte Wessel-Holst og Lasse Engeland.

Tok sluttpakker i Aller Media - tar med podkast på vei ut

Benedicte Wessel-Holst og Lasse Engeland har tatt sluttpakke i Aller for å satse på podkasten Interiørrådet.

Publisert

Podkasten Interiørrådet, tar steget ut av Aller Media og satser nå for fullt som en selvstendig aktør.

Benedicte Wessel-Holst og Lasse Engeland har etter henholdsvis 16 og 21 år i Aller Media valgt å ta sluttpakke for å dedikere seg til podkasten som har vært del av KK-universet, skriver de i en pressemelding.

Interørrådet skal nå bygges videre sammen med interiørarkitekt og designer Tone Kroken og plattformpartneren Acast.

– Etter snart tre år med ukentlige episoder gleder vi oss til å utvikle podkasten videre og utforske kommersielle konsepter som vi tidligere bare har drømt om, sier Engeland, produsent og kommersielt ansvarlig for podkasten. 

Engeland har lang erfaring, både redaksjonelt og kommersielt. Henholdsvis 17 år som Art Director for ulike merkevarer i Aller Media, og de siste fire årene som blant annet kreativ konseptutvikler og designer i kommersiell avdeling. 

– Alle er velkomne i vårt univers, men vi ser at vi særlig treffer kvinner som ønsker å skape et hjem som føles godt å komme hjem til. Og den kvinnen, hun kjenner jeg godt etter mange år som KK-journalist, sier Wessel-Holst. 

Wessel-Holst har jobbet i magasiner som MAG og HENNE før KK. De siste årene har hun jobbet i KKs egen pluss-satsing på nett i tillegg til podkasten og Interiørrådets eget bilag til KK, «Interiørrådet Living» som trioen fortsatt skal produsere.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS