Atle Falch Tuverud, sjefredaktør og adm dir i Bilforlaget, sier de har store ambisjoner med Autofil.

Aller Media selger Autofil - seks årsverk blir påvirket

Aller selger bilbladet Autofil til Bilforlaget, melder Kampanje.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Aller Media selger bladet Autofil til Bilforlaget, melder Kampanje.

Aller har gitt ut bladet - som opprinnelig ble startet samtidig som NRK-programmet «Autofil» gikk på TV - siden 2002. 

Klubbleder i Aller, Sonja Nordanger, sier til Kampanje at salget vil medføre overtallighet for seks årsverk, men at de skal gjøre alt for å sikre jobbene deres.

De nåværende Autofil-abonnentene kan «fortsatt forvente et minst like sterkt og engasjerende blad fremover», melder Bilforlaget i en pressemelding.

Autofil 

– Vi har ambisjoner om videreutvikling av Autofil, løpende tilpasset en mediebransje i rask endring. Derfor er dette en god nyhet for alle bilentusiaster som har et nært forhold til Autofil. Samtidig åpner dette spennende muligheter for oss i møte med annonsør-markedet, sier Atle Falch Tuverud, sjefredaktør og administrerende direktør i Bilforlaget, i pressemeldingen.

Bilforlaget gir allerede ut Bladet Bil, som i siste måling hadde 125 000 lesere. Autofil hadde på sin side 114 000 lesere. 

Powered by Labrador CMS