Hilde Schjerve og Frode Hansen blir begge publishere i Aller-konsernet
Foto: Aller Media
Dagbladet og Aller X gjør endringer: innfører enledermodell
Frode Hansen og Hilde Schjerve får utvidet ansvar som publishers.
Dagbladet og Aller X samler redaksjonell og kommersiell ledelse i én rolle. Det melder Aller Media i en pressemeldingen.
Det betyr at Frode Hansen og Hilde Schjerve blir publishers i henholdsvis Dagbladet og Aller X og får totalansvar for både innholdsutvikling og forretningsdrift i sine selskaper.
Endringen skjer etter at Alexandra Beverfjord gikk til Amedia og trer i kraft umiddelbart.
– Det blir spennende å få ansvar for hele verdikjeden – fra å utvikle journalistikken og innholdet brukerne vil ha, til finansieringen av det. Jeg gleder meg til å utforske videre vekst i både trafikk og butikk sammen med de flinke folkene i Kode24 og Sol.no, sier Hilde Schjerve, administrerende direktør og ansvarlig redaktør i Aller X.
Frode Hansen sier at det er et privilegium å få en utvidet rolle i et mediehus som står hans hjerte så nært.
– Dagbladet har en lang tradisjon for å utfordre, innovere og være i forkant av utviklingen. Det viktigste fremover blir å styrke Dagbladet ytterligere, både redaksjonelt og kommersielt. Dagbladet er Norges nest største avis, og unik i norsk medieflora. Jeg gleder meg fortsatt hver eneste dag til å jobbe sammen med alle de fantastiske og flinke kollegene på Hasle, sier Frode Hansen, administrerende direktør og ansvarlig redaktør i Dagbladet.
Ifølge Aller Media Nordic gir den nye modellen en mer fleksibel og robust organisering.
– Denne modellen gir oss en mer fleksibel og robust organisering, hvor Frode og Hilde får helhetlig ansvar for utviklingen av Dagbladet og Aller X. Begge har solid erfaring og sterk forståelse for hvordan vi kan styrke merkevarene våre i en bransje i rask endring, sier Dag Sørsdahl, konsernsjef i Aller Media Nordic.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no