Aller lansererer nå KK.no i helt ny drakt, med et magsinrigg som kanskje ikke har så mange lignende sider i Norge per dags dato: Rigget er stilrent, enkelt og minner lite om en tradisjonell, støyende nettavis.
Eller som Aller Media og ansvarlig redaktør Gjyri Helén Werp sier i en melding om lanseringen:
- Nye KK.no er en feed, ikke en nettavis!
Og er på mange måter laget for mobil som utgangspunkt, med nettversjonen som en litt større utgave. I stedet for det vanlige - motsatt.
- Bakgrunnen for å velge denne løsningen er at vi ønsker å øke antall artikler lest og tid brukt på siten per leser, sier Werp.
- Aller Media har gode erfaringer med dette gjennom det danske nettstedet royalista.com, og vi ser også at nye nettsteder som for eksempel vogue.com velger å bruke samme måte å presentere innholdet på, sier Werp videre.
Ukemagasinet KK ble skapt for over 140 år siden av Laura Aller, og lever fortsatt godt, melder Aller-konsernet.
- Nye KK.no er Aller Medias digitale spydspiss for alt kvinnerelatert innhold: Et digitalt inspirasjonsunivers som leverer daglig nyttestoff, underholdning, sterke historier og siste nytt i innen livsstil for kvinner. Innholdet kommer fra ulike merkevarer i Aller Media, sosiale medier, bloggere og annonsører.