Ungdomsorganisasjonen MOT Norge satser for tiden på videoannonsering på det sosiale mediet TikTok.
Organisasjonens nyeste annonse har Rosenborg-spillerne Pål André Helland og Emilie Lein i hovedrollene, og har ifølge MOT Norge nådd ut til 660.000 brukere på 24 timer.
Aldersgruppen som har sett videoen flest ganger, er de unge mellom 13-17 år.
– Vi må være der målgruppen vår er. På TikTok har vi en god mulighet til å være kreative på unges premisser og nå de unge som er den viktigste målgruppen vår, sier Mariann Janson, leder i MOT Norge.
Suksess på og utenfor banen
Det kan også nevnes at det er fotballspiller Lein som har lagd videosnutten for MOT, på forespørsel fra digitalbyrået Synlighet.
TikTok-stjerne og Rosenborg-kvinner spiller Emilie Lein har nesten to millioner følgere på det sosiale mediet.Rosenborg Kvinner
Lein er nemlig en av Norges største profiler på det sosiale mediet, og har i skrivende stund 1,9 millioner følgere.
Byråleder Ingrid Dyrnes i Synlighet mener TikTok er en kanal med styrker som harmonerer godt med organisasjonen MOT Norge.
– TikTok er en kanal hvor unge er, og hvor man kan spille på humor og ærlighet, noe som kler MOT spesielt godt. Mange unge opplever hets og press i sosiale medier. Ved å innta TikTok og spre gode vibber, vil MOT bidra til å utvikle robuste unge, sier hun.
– Spennende kanal
Rådgiver Peder Johannessen har vært en pådriver for MOT-kampanjen sammen med Allan Chan, fagleder for sosiale medier i Synlighet.
– Folk er kreative med innholdsproduksjonen sin på TikTok! De uttrykker seg selv annerledes på denne kanalen sammenlignet med andre sosiale mediekanaler, forteller Allan Chan.
Rosenborg-stjernen Pål Andre Helland har en av hovedrollene i MOT Norges annonsesuksess på TikTok.TikTok
På grunn av mediets popularitet, er det en interessant plattform å annonsere på, sier rådgiver Johannesen.
– Vi ser at TikTok som er en relativt ny kanal har samme tendens som andre sosiale kanaler hadde i sine tidlige faser. Vi følger gjerne venner og bekjente til kjendiser som utforsker kreative måter å produsere innhold på, sier Johannesen avslutningsvis og legger til:
– Vi har vurdert at TikTok er en spennende kanal å teste ut annonsering i for MOT og ser utrolig gode resultater på kort tid.