Alexander Øksenberg slutter som strategidirektør og partner i Sixty AS og begynner i Fremover, lokalavis for Narvik og regionavis for Ofoten.
Der skal Øksenberg være strategisk medierådgiver når han begynner i september.
Det opplyser mediehuset i en melding denne uka.
Øksenberg erstatter Morten Martinussen, som nylig takket ja til jobb som ny markedssjef hos Visit Narvik.
- Vil forsterke oss
Konstituert sjefredaktør og direktør Anders Horne mener ansettelsen av Øksenberg er et tydelig signal til Fremovers kunder:
- Vi restrukturerer vår markedsavdeling fra en ren salgsavdeling, til en avdeling hvor kundene kan kjøpe hele pakka innenfor markedsføring og profilering. Både via tradisjonell markedsføring, men også med kompetanse på sosiale medier og innholdsmarkedsføring.
- Alexander har en svært imponerende CV og har kunnskapen som skal til for at både små og store bedrifter skal lykkes med nå frem med sitt budskap, sier Horne.
Flyttet hjem
Øksenberg har mer enn 20 års erfaring med å lede og drive selskapet Sixty AS, som leverer design, konsepter og grafikk for både TV 2 og en rekke andre kanaler og mediehus. Sixty springer ut av den stadig yrende og voksende medie- og teknologiklyngen i Bergen, som i stor grad har vokst ut fra TV 2.
I porteføljen har han Øksenberg innen media som spenner over hele verden, fra NRK, TV 2, grafikken til Eurovison Song Contest i Oslo 2010 - til Al Arabijya i Emiratene og Oman TV.
Øksenberg flyttet hjem til Narvik for to år sien – og har siden da ukependlet til Bergen.
- Da jeg flyttet hjem sommeren for to år siden, hadde jeg som mål om å slå rot i Narvik igjen, byen jeg er oppvokst i. Jeg har to små barn, og jeg ønsker at de skal ha den samme trygge oppveksten i Narvik som jeg hadde, sier han i meldingen.
- Så da denne jobbmuligheten i Fremover dukket opp, gikk jeg for den. At jeg nå kan kalle meg en ekte Fremover-gutt, betyr utrolig mye for meg. Jeg er utrolig motivert og stolt, og jeg håper at jeg kan levere til forventningene. Jeg håper at Narvik vil ta meg vel i mot!