Anine Iversen og Alexander Mostue får reise til Cannes. I midten: Daglig leder Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen.

Ungt Futatsu-team til topps i Young Media Lions: Anine Iversen og Alexander Mostue får reise til Cannes

Kom med den beste briefen for Sykehusklovnene - og nå får de representere Norge på reklamefestivalen Cannes Lions.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For niende året på rad har Mediebyråforeningen i samarbeid med CAPA, Norges representant for Cannes Lions, avholdt den nasjonale konkurransen om å få delta i Young Media Lions

Hele ti unge team presenterte sine strategier basert på brief gitt av organisasjonen Sykehusklovnene, skriver Mediebyråforeningen i en melding om konkurransen.

Sykehusklovnene...

...er en gruppe profesjonelle scenekunstnere som har spesialisert seg i arbeid med barn på sykehus.

De har nå rundt 40 utdannede sykehusklovner, og er til stede på 15 sykehus rundt i landet.

Deres mål er å være på alle sykehus med barneposter innen 2024, slik at alle barn som er på sykehus skal kunne få besøk av Sykehusklovnene.

- I år som i fjor var det knivskarp konkurranse om de øverste plassene, og i den forbindelse har juryen hatt en morsom, men samtidig krevende jobb med å komme frem til de endelige vinnerne, sier foreningens daglige leder Merete Mandt Larsen.

Samtlige team kunne - ifølge juryen - vise til grundig målgruppeinnsikt, en tydelig strategi og ikke minst en innovativ medieidé som favner målgruppen og deres mediebruk.

En vinner ble kåret, og seieren i år gikk til et ungt team fra Futatsu, Anine Iversen og Alexander Mostue. 

Sølvplassen ble vunnet av et team fra RED Media Consulting bestående av Gina Nyquist og Lina Nilsson, mens bronsen gikk til IUM med Aurora Seierstad og Vivian Vestre.

- Å få løse en brief for noe så fint som Sykehusklovnene var også en takknemlig oppgave, som gjorde det verdt de sene kveldene og det formidable antallet kaffekopper, sier Alexander og Anine

- Nå skal vi være fornøyde og stolte et par dager, før vi ser fremover mot det som skal skje i Cannes. For vi reiser med ambisjoner, sier Alexander.

- Vi går for edelt metall, og vinner vi, lover i hvert fall jeg en araber flikk-flakk på scenen, fortsetter Anine. 

Oppgaven i Cannes blir å skape en innovativ mediestrategi i løpet av 48 timer for et veldedig formål. Det norske teamet skal dermed konkurrere med team fra hele verden, hvor den mest overbevisende kommunikasjonsstrategien med best uttak av idé blir kåret som vinner.

- Så nå gjenstår det bare å krysse fingre for at vinnerteamet gjør det like skarpt i den internasjonale konkurransen, sier Gareth Williams fra Capa.

Powered by Labrador CMS