I en pressemelding melder Spray at de nå sikter mot en omsetning på 200 millioner i 2020. I høst har innholdsbyrået gjort sju nyansettelser, og teller nå 27 ansatte.
De nyansatte er:
- Siw Merethe Myhre
- Alexander Urrang Hauge
- Lars Martin Kræmer
- Christine Heim
- Anja Ødegård
- Marthe Stenberg
- Asle Skarpengland
- Oda Waale Haugen
Les mer om dem lenger ned i saken.
Spray var tidligere en avdeling i Nettavisen. Da Amedia tok over eierskapet av avisa ved årsskiftet, ble det imidlertid besluttet at Spray skulle bli det nasjonale byrået i konsernet.
27 ansatte
Ifølge pressemeldingen opplever Amedias 63 lokalaviser økt etterspørsel etter innholdsmarkedsføring som er produsert av folk med lokalkjennskap.
– Her har Amedia en unik posisjon med alle sine lokalaviser. Med Spray som et nasjonalt nettverk er vi rigget for å dekke behovet for nasjonale, regionale og lokale innholdskampanjer i hele Norge, sier daglig leder Sara Narvhus Oksdøl i Spray ifølge meldingen.
Etter høstens nyansettelser, har Spray totalt 27 ansatte i distriktene og på Amedias hovedkontor i Akersgata i Oslo. I tillegg har Amedia 9 ressurser på innholdsmarkedsføring i NordlysLAB og FremoverLAB.
Tidligere frontsjef
Siw Merethe Myhre er ansatt som innholdsprodusent i Buskerud og Vestfold. Hun har jobbet ti år i digitalredaksjonen til Drammens Tidende, som journalist, prosjektleder og frontsjef. Hun kommer fra NaturaMed Pharma, hvor hun har jobbet som digital innholdsansvarlig de siste to årene.
– Som tidligere journalist og frontsjef i DT, så jeg muligheten til å kombinere skrivegleden og lokalkunnskapen på en ny og spennende måte hos Spray. Folk er opptatt av hva som skjer utenfor egen ytterdør og i nærmiljøet, og jeg tror lokaltilpasset innholdsmarkedsføring gir mer nærhet og engasjerer mer av den grunn, sier hun ifølge pressemeldingen.
Bakgrunn fra VG og DN
Alexander Urrang Hauge er ansatt som innholdsprodusent på Haugalandet. Han har bakgrunn som journalist fra blant annet VG og Dagens Næringsliv. Han har også har vært ansvarlig redaktør i TV Haugaland.
– I Spray får jeg jobbe i hele spennet mellom store nasjonale merkevarer og lokale kunder som vil fortelle sin historie. Selvsagt gjennom tekst og bilde, men oftere og oftere gjennom video. Dessuten hjelper vi lokale selskaper som ønsker å løfte markedsføringen sin til et nasjonalt nivå. Det greier vi fordi vi har kompetansen og miksen mellom 63 lokalaviser og Nettavisen som riksavis, sier han ifølge pressemeldingen.
15 år som TV-fotograf
Lars Martin Kræmer er ansatt som innholdsprodusent video i Buskerud og Vestfold. Han har mer enn 15 års erfaring som TV-fotograf på flere store produksjoner i inn- og utland. Gjennom sitt eget produksjonsselskap har han også produsert flere store DVD prosjekter og musikkvideoer for noen av Norges fremste artister.
– Det å få muligheten til å være med på å øke fokuset på mer video basert innhold er noe jeg er veldig stolt og takknemlig for. Etter flere år som tv-fotograf på en mengde reality produksjoner, ser jeg fram imot å jobbe mer med innhold. Det blir spennende å jobbe tett på lokale selskaper og nasjonale merkevarer. Målet mitt er at vi skal ha fokus på de gode historiene og gjennom bruk av video gi kunden og leser/seer et enda mer givende og lærerikt innhold, sier han ifølge pressemeldingen.
Dokumentarfotograf
Christine Heim er ansatt som innholdsprodusent i Follo og Østfold. Hun har livnært seg om frilansfotograf helt siden hun var ferdig utdannet med en bachelor i journalistikk fra Australia. Hun har jobbet for forskjellige TV-produksjoner i inn- og utland og mange ulike mediehus i Norge, deriblant Romerikes Blad, Østlandets Blad og Fredriksstad Blad over flere år. Heim er også svært skrivefør, og har blant annet jobbet med portrettserien "450 Folk i Fredrikstad".
– Dokumenterende fotografering har vært det som har drevet meg i alle år. Det er derfor veldig gøy å skulle få drive med historiefortelling på heltid som innholdsprodusent i Spray.
– Jeg gleder meg
Anja Ødegård er ansatt som AdOps-ansvarlig. Hun har bakgrunn fra mediebyrå (MediaPlus/MediaCom) som medierådgiver og prosjektleder. Med spesialisering på rekrutteringsannonsering har hun jobbet med rådgivning på kanalvalg, kampanjeoptimalisering på digitale flater og sosiale medier.
– Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver i Spray, og bidra til utnytte enda bedre det potensialet som ligger i å optimalisere og målrette innholdskampanjene, slik at leserne opplever annonsene enda mer relevante, og kundene får maksimalt utbytte av investeringen sin, sier hun ifølge pressemeldingen.
Fra Norsk Tipping
Marthe Stenberg er ansatt som innholdsprodusent på Innlandet og i Romerike. Hun har over ni års erfaring som journalist for Hamar Arbeiderblad og Østlendingen. Hun kommer fra jobben som digital innholdsprodusent i Norsk Tipping, der hun jobbet i nesten to år.
– Jeg brenner for den gode historien, og har stor tro på at den kan bidra til at bedrifter skiller seg ut og tiltrekker seg kunder i dag. Det er en stor fordel at vi som produserer innholdet, kjenner til nærmiljøet. Vi vet hva som er en snakkis her, hvilke personligheter som preger bybildet og hvordan vi kommuniserer med hverandre. I tillegg skaper det en større nærhet når du kjenner igjen ansikt eller dialekt på dem som fronter historiene, sier hun ifølge pressemeldingen.
– Midt i blinken
Asle Skarpengland er ansatt som forretningsutvikler. Han er ifølge pressmeldingen et kjent fjes i affiliatebransjen, og har lang fartstid innen søkemotoroptimalisering (SEO), e-postmarkedsføring, søkemotormarkedsføring, retargeting og annonsering på sosiale medier. Skarpengland er utdannet journalist fra Darlington College of Technology og programmerer fra Datahøyskolen i Oslo, og har blant annet jobbet i Komplett i Sandefjord som webspesialist.
– Spray er midt i blinken for meg. Jeg gleder meg til å kombinere digital markedsføring med gode, informative tekster. Dette har helt klart framtida for seg, sier han ifølge pressemeldinga.
– Variert og spennende
Oda Waale Haugen er ansatt som innholdsprodusent i Telemark. Hun har bakgrunn som journalist i Telemarksavisa. Hun har også vært ansatt i en prosjektstilling med utvikling av sosiale medier – da spesielt Instagram – i et års tid. Her jobbet hun med produksjon av kreativt innhold, som video, bilde og tekst. Waale Haugen har en bachelor i Markedsføring og ledelse fra Universitetet i Agder.
– Jeg ønsket å jobbe i Spray fordi det virket som en kreativ arbeidsplass hvor jeg ville få en variert og spennende arbeidshverdag, noe jeg absolutt har fått. Jeg brenner for å fortelle gode og lokale kundehistorier, og har virkelig troen på at det er lokalt tilpasset innhold som gir de beste resultatene for mine kunder, sier hun.