Hoel har lang erfaring fra strategisk innholdsrådgivning og digital konseptutvikling, og har jobbet med flere kunder innen telekom, mobiltjenester og IT, opplyser TRY Innhold i en melding.
– Jeg er imponert over den brede kompetansen i TRY-huset, og starter med en passe dose ærefrykt. Å komme innenfor veggene i Norges mest anerkjente kreative miljø har lenge vært en stor drøm. Nå ser jeg fram til å få jobbe med noen av landets største merkevarer – sammen med bransjens beste historiefortellere, sier han.
Hoel er utdannet tekstforfatter på Westerdals, har jobbet som innholdsredaktør for Høyskolen Kristiania, kommunikasjonsrådgiver i Sonans Gruppen og tekstforfatter i Publicis-byrået New Work. I tillegg til frilansoppdrag for DNX og Telenor.
I TRY skal Hoel jobbe med innholdsrådgivning og ulike former for innholdsproduksjon.
– Innholdsmarkedsføring er et stadig viktigere satsingsområdet for norske bedrifter og mange av TRY sine kunder, og vi har sett et økende behov for å styrke bemanningen. Ikke minst innenfor områdene telekom, IT og mobilitet. Derfor er vi veldig glad for at Aleksander kommer inn i teamet med sin kompetanse, sier leder Lene Vintervoll i av TRY Innhold i meldinga.