Etter flere oppkjøp de seneste åra, samler Aller nå sine «kreative krefter» og etablerer byrånettverket Ahead Group.
Nettverket får en omsetning på over 700 millioner kroner, og 350 medarbeidere på laget.
- Ahead er det eneste byrånettverket bestående av selskaper med særskilt spisskompetanse innen de fleste fagområder knyttet til markedsføring og forretningsutvikling, samlet i en og samme gruppe, skriver Aller selv om den nye grupperingen.
I nettverket inngår Redink, Hyper, OMG og NovaVista/FreshThinking i Norge, DatagrafCommunications og Aller Client Publishing i Danmark, Dingle og AllerIdeas i Finland, og MakeYourMark i Sverige.
- Byråene i Ahead Group har spesialistkompetanse på viktige områder innen markedsføring og tjenesteutvikling som content marketing, reklame, performance marketing, CRM, SoMe, utvikling av digitale tjenester, retail- og event marketing, skriver Aller.
- Ahead vil tilby kundene et tverrfaglig team på tvers av byråene, som gjennom helhetlig strategi og kommunikasjons-løsninger hjelper norske og nordiske kunder å ta ledende og lønnsomme posisjoner, skriver konsernet videre.
Arbeidet med å samordnet selskapene vil ledes av Bente Klemetsdal - som har lang erfaring fra mediebransjen.
- Markedet vi beveger oss i blir stadig mer utfordrende og terrenget vi må orientere oss i blir vanskeligere. Alle kan mer enn før, men ingen er best alene, sier hun.
- Det blir stadig mer krevende for kunden å besitte spisskompetanse innen de ulike fagområdene, gjennom Ahead ønsker vi å tilby kundene tilgang til alt hos én. Det finnes knapt noen bedre verktøykasse å kunne presentere for våre kunder, mener Klemetsdal.