Kristin Grøntøft og hennes nye sjef, kommunikasjonsdirektør Jon Berge i If.
If
Fra avis til forsikring: Kristin Grøntøft blir ansvarlig for sosiale medier i If
- Trodde jeg skulle til en startup eller et byrå. Men de var veldig overbevisende, sier Grøntoft.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I fjor høst ble det klart at Kristin Grøntoft sluttet som ansvarlig for sosiale medier i Aftenposten.
Nå er den nye jobben hennes klar: Hun får et lignende ansvar i If forsikring, en gigant i assuransebransjen.
- Jeg gleder meg veldig. Da jeg gikk ut av mediebransjen, tenkte jeg at jeg ville i retning av startup/innovasjon eller til byrå, men If var veldig overbevisende.
- Kontrakten ble inngått i januar, og jeg har fått den tiden jeg ville ha til å bli ferdig med prosjekter og juryverv og dessuten ha litt ferie før jeg starter, skriver Grøntoft om jobben hun nå går til.
- Nå er jeg klar for å bruke erfaringen fra mediebransjen på nye områder. Dette blir jo noe helt annet for meg, men If har flere fellestrekk med Aftenposten, blant annet samfunnsansvaret og fokuset på kunden. Jeg opplever at folk her har felles mål og solid felles forståelse av hvor If står nå og hva som er retningen videre.
- Dessuten synes jeg det er spennende å gå inn i en ny bransje som også opplever disrupsjon og voldsom endring på grunn av teknologiutviklingen. Finans- og forsikringsbransjen må være på tå hev for å utvikle seg videre, og det gir rom for ideer og nysgjerrighet. Det er ikke hver dag man bytter bransje. Jeg er blitt tatt veldig godt imot og er klar for å lære masse nytt om kommunikasjon, sier hun.
Kommunikasjonsdirektør Jon Berge i If er fornøyd med rekrutteringen:
- Jeg er veldig glad for at Kristin har tatt denne utfordringen med å få If til å bli et enda mer profesjonelt selskap i sosiale medier. Med den digitalutviklingen vi nå ser, er profesjonaliseringen av sosiale medier viktigere enn noen gang. Kristin kommer til å være vår viktigste brikke i dette arbeidet.