Marius Zachariasen til First Hotels.
Marius Zachariasen (41) slutter i Schibsted og går til hotellbransjen
Skal jobbe med markedsføring og innovasjon i First-kjeden.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Marius Zachariasen (41) er ansatt som VP Marketing & Innovation i First Hotels.
Han kommer fra jobben som direktør for kommersielle produkter og innovasjon i Schibsted Norge, og har tidligere jobbet i Aftenposten.
Og med erfaring fra både reklamebyrå og mediehus, mener Zachariasen at det nå var på tide å gå over til annonsørsiden.
- Den siste siden av kommunikasjonsbordet har alltid virket forlokkende, samtidig som det har vært viktig for meg å finne en merkevare som operer i en bransje som interesserer meg. Det gjør reiselivsbransjen.
- Det at hotellene er fysiske produkter man kan se og oppleve er også en spennende dimensjon for en som har jobbet mye med digitale tjenester tidligere, sier Zachariasen i en melding.
I likhet med mediebransjen, går den den teknologiske utviklingen i reiselivsbransjen i rasende fart og det stilles store krav.
- Vi er veldig godt fornøyd med ansettelsen av Marius Zachariasen. Han har den erfaringen, kunnskapen og viljen som trengs for å sikre at First Hotels ligger langt fremme digitalt i kampen om morgendagens gjester, sier grunnlegger og eier av First Hotels, Asmund Haare.
Zachariasen mener at hotellbransjen bare er i startfasen av digitaliseringen - noe som bokstavelig talt vil påvirke «kundereisen»:
- Det er ikke bare i form av digitale bookingprosesser og digital markedsføring vi ser utviklingen, men også i form av digitale hotellopplevelser. Robotisering er på vei til å automatisere deler av bransjen og dette vil definitivt påvirke gjestenes hotellopphold. Vi må sørge for å gjøre dette til brukernes beste og på en måte som gagner hver enkelt gjest.