Denne uka lanserte Schibsted et nytt partnerskap, som gir BI-studentene gratis tilgang på nettaviser når de er på campus i Nydalen.
Tiltaket er et samarbeid mellom studentforeningen og Schibsted, sponset av revisjonfirmaet BDO.
Og går kort sagt ut på at når studentene er pålogget BIs trådløse nettverk, møter de ingen betalingsmurer på Aftenposten eller Schibsteds tre regionaviser.
- Dette er et nytt og spennende partnerskap som vi håper vil motivere enda flere studenter til å ta i bruk våre digitale produkter og holde seg oppdatert, sier ny kommersiell direktør for Schibsteds abonnementsmediehus, Tor Jacobsen, i en melding.
- Studentene får enklere tilgang til innholdet vårt, som vi vet de er interessert i. I tillegg håper vi studentene bygger digitale lesevaner over tid knyttet til våre merkevarer og at vår samarbeidspartner får mer relevante og segmenterte måter å kommunisere med studentene på, sier Jacobsen.
I meldingen sier BDO at de ønsker å gi noe av verdi til skolen, som er det stedet revisjonsfirmaet rekruttere flertallet av studenter på.
Og bak samarbeidet ligger det brukerintervjuer med studentene for å forstå deres medievaner og holdninger til mediene.
Det forteller prosjektleder Ninni Høver i Schibsted Norges lesermarkedsavdeling:
- Vi vet at studenter er opptatt av å holde seg oppdatert, har svært digitale brukervaner og at de ergrer seg over låst innhold. Med dette konseptet håper vi sammen med vår samarbeidspartner å kunne gi studenter tilgang til både fag-, karriere- og samfunnsrelevant innhold.
Samarbeidet varer i første omgang fram til sommeren, melder Schibsted.