Sjefredaktør og administrerende direktør Trine Eilertsen i Aftenposten trapper opp avishusets Oslo-satsing.

Aftenposten svarer Avisa Oslo: Millioner i potten og flere nyansettelser

Aftenposten ruster opp sin Oslo-dekning med opp mot 25 millioner kroner.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Aftenposten gjør som de lovet og svarer på Amedias lansering av Avisa Oslo og trapper kraftig opp sin egen Oslo-satsing.

Det ble de ansatte informert om på et digitalt allmøte fredag formiddag.

Aftenposten bekreftet det også selv like før klokken 11.00.

Ansette opp mot 20 medarbeidere

Etter det Medier24 kjenner til skal avishuset ansette mellom 10 og 20 nye medarbeidere.

Aftenposten skriver selv at satsingen vil være på mellom 20-25 millioner kroner.

En egen Oslo-gruppe, bestående av erfarne lokaljournalister, skal allerede være satt i gang med arbeidet.

Medier24 får bekreftet at satsingen ikke blir en egen nettavis, men en landingside på Aftenposten-fronten.

Sjefredaktør Trine Eilertsen sier til egen avis at satsingen vil merkes allerede fredag - med flere Oslo-nyheter på Aftenpostens plattformer.

– Det blir mer Oslo-journalistikk fra i dag. Og så blir den trappet opp gradvis, sier hun til avisen.

– Leserne i Oslo fortjener mer journalistikk om byen de bor i. Det er en by med alle storbyens utfordringer og fordeler. Nå skal vi skrive mer om disse, sier Eilertsen.

– Har ikke sittet i ro

Da Medier24 spurte Eilertsen om Avisa Oslo-satsingen i forrige uke, så var hun allerede da åpen på at de ville svare Amedia.

– Jeg tror konkurranse er bra, og at det er bra at Oslo-folk for enda flere nyheter om det som skjer i byen. Vi har sett for oss at dette ville skje, og har ikke sittet i ro og ventet uten å gjøre noen ting, sa Eilertsen.

Og avslørte:

– Ting som skal styrke posisjonen vår er i emning. Aftenposten eier Oslo-posisjonen.

Aftenposten sine lokaler i Akersgata 55 i Oslo sentrum.
Powered by Labrador CMS