Børrea og André blir produktdirektør og annonsedirektør for Schibsteds fire regionaviser
Henter direktører fra Kristiansand og Bergen til felles kommersiell enhet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Schibsted Norge vedtok før jul å organisere de fire abonnementsavisene i en felles kommersiell enhet. Det vil si én organisasjon for salg og marked i Aftenposten, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen og Bergens Tidende.
Tor Jacobsen ble raskt ansatt som kommersiell direktør, men det er fortsatt en rekke lederposisjoner som skal fylles.
To av disse er nå på plass:
- André Walle (36) er ansatt som ny annonsedirektør i Schibsted Norge Abonnementsmediehus. Han kommer fra stillingen som markedsdirektør i Fædrelandsvennen. I rollen som annonsedirektør vil han ha ansvaret for en annonseportefølje på 1,4 mrd kroner.
- Jeg gleder meg stort til å få Andre på plass. André har fått til strålende resultater i sin nåværende jobb, er veldig kommersiell og en er en meget god leder, sier Tor Jacobsen.
- Børrea Schau-Larsen (37) er ansatt som produktdirektør for Schibsted Norge Abonnementsmediehus. Hun blir også en del av Schibsteds globale Product & Technology organisasjon. Hun kommer fra stillingen som Produktdirektør i Bergens Tidende. Børrea har tidligere vært trainee i Schibsted og har også jobbet i Dagens Næringsliv og VG.
Tor Jacobsen sier følgende om å ha Børrea på plass:
- Børrea er en digital sjel, kompromissløs i forhold til brukerbehov og jeg er svært imponert over hva hun har fått til i BT. I tillegg til alt de har gjort ut mot brukerne har hun og BT-teamet sørget for bygging av interne verktøy som har gjort at vi kan ta smartere og mer treffsikre beslutninger. Hun vil få en nøkkelrolle i å utvikle abonnementsmediehusenes fremtid.