Slik skal Aftenposten styrke Oslo-dekningen: – Vil teste ut hyperlokal-journalistikk

– Det er klart at vi har hatt for lite Oslo-innhold de siste årene, medgir sjefredaktør Trine Eilertsen.

Publisert

Fredag formiddag ble det klart at Aftenposten svarer på Amedia sin Oslo-satsing.

Sjefredaktør Trine Eilertsen sier at mediehuset skal investere mellom 20-25 millioner for å styrke posisjonen i Oslo. 

– Det vi gjør er å ruste opp grunnbemanningen for Oslo-dekningen vår. Vi har lenge sett at det er lønnsomhet i å satse på Oslo. I gamle dager hadde vi en nasjonal avis, og en Oslo-avis. Så har vi slitt med å finne ut hvordan vi skal håndtere disse posisjonene gjennom år med kutt og nedbemanninger, sier Eilertsen til Medier24.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS