Medieforskerne Jens Barland og Helle Sjøvaag er begge fornøyde med at det fremover skal lages mer lokaljournalistikk i Oslo.
Medieforskerne Jens Barland og Helle Sjøvaag er begge fornøyde med at det fremover skal lages mer lokaljournalistikk i Oslo.

Medieforskerne hyller aviskrigen i Oslo. Trekker frem én stor Amedia-fordel

– Det er viktig for lokaldemokratiet, sier medieforsker Helle Sjøvaag om at mediemangfoldet i Oslo nå styrkes.

Publisert

Konkurransen om lokaljournalistikken i Oslo er hardere enn på lenge etter at Amedia-eide Avisa Oslo ble lansert denne uken.

Samtidig varsler Aftenposten at de vil oppskalere sin dekning av hovedstaden. I tillegg dekker også aktører som Vårt Oslo og Dagsavisen mye av det som skjer i byen.

Medieforsker og førsteamanuensis Jens Barland ved Høyskolen Kristiania gleder seg over utviklingen. Han mener den økte konkurransen vil komme Oslo-samfunnet til gode.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Månedlig
Første mnd til kr 1
deretter 189,- pr mnd

Kjøp

Årlig
12 mnd abonnement for 1899,-

Kjøp

Powered by Labrador CMS