Aftenposten har fått med seg Norsk Maritimt Forlag (Båtliv, Seilas, Seilmagasinet og Båtguiden) og forlaget Fri Flyt (UTE, Klatring, Terrengsykkel, Landevei, Fri Flyt og Playboard).
Aftenposten Forlag har selv disse magasinene i appen: Aftenposten Innsikt, Bake, Aftenposten Historie, Hyttemagasinet, Aftenposten Oppvekst, Mat fra Norge, Aftenposten Junior og Aftenposten K, A-magasinet og Mamma.
- Totalt er det dermed 20 magasiner i MAGASIN+, og flere vil komme til i løpet av året, heter det i en melding fra forlaget.
- Vi har utviklet en plattform som muliggjør samarbeid på tvers av selskaper og utgivere. Samarbeidet er basert på at nye titler kan implementeres relativt enkelt i løsningen, slik vi kan fokusere på å gi abonnentene på MAGASIN+ mest mulig verdi for pengene, sier forlagsdirektør Andreas Finborud i Aftenposten.
- Vi inviterer alle utgivere av uavhengig kvalitetsjournalistikk i magasinformatet inn i løsningen. Vårt bidrag er en teknologisk plattform og en markedsplass hvor utgivere kan nå nye lesere og forsterke sin forretningsmodell. Gjennom Aftenposten, Fri Flyt, Norsk Maritimt Forlag og nye partneres markedskraft vil hver og en av oss nå nye målgrupper og øke lesingen, understreker Finborud.
MAGASIN+ baserer seg på prinsippet «all you can read». Det betyr at abonnentene ikke bare får tilgang til siste utgave, men også alle tidligere utgivelser.
- Det er over 2.500 magasiner inkludert i abonnementet og nye kommer til hver uke, skriver forlaget om tjenesten.
- Når flere lesere
- Fri Flyts magasiner har en sterk posisjon på papir og nett, og med MAGASIN+ får vi enda et nytt ben å stå på. Vi kommer til å nå nye lesere med vår journalistikk og få ny kunnskap om denne distribusjonsformen for innhold. Rent økonomisk er det gode stordriftsfordeler å gjøre dette sammen med andre kvalitetsutgivere, sier Audun Holmøy Røhrt, daglig leder i Fri Flyt Forlag.
- Folk leser ikke mindre enn før og kvalitetsinnhold vil det alltid være et marked for. Vi er glade for å komme med i dette gode selskap av flotte magasiner. Her er mye inspirerende og godt lesestoff samlet på ett brett til glede for alle som liker å lese, og tilbudet blir markedsført på en kraftfull og profesjonell måte, sier Ole Henrik Nissen-Lie i Norsk Maritimt Forlag.