Politisk redaktør Trine Eilertsen, nyhetsredaktør Sarah Sørheim i NTB og Lars Molteberg Glomnes - nyhetsleder i A-magasinet og podkastansvarlig i Aftenposten
Selfie
Aftenposten satser tyngre på Aftenpodden: Nå er det ikke lengre en hobby for Lars Glomnes
– Det har alltid vært en slags hobby og et overskuddsprosjekt. Nå er det fantastisk morsomt at det også blir en fulltidsjobb.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Aftenposten girer opp og styrker arbeidet med politikkpodkasten Aftenpodden fra nyttår.
Det betyr blant annet at programleder Lars Glomnes skal jobbe fulltid med podkasten og nye formater, opplyser Aftenposten i en melding.
– Målet har vært å bidra med innsiktsfulle politiske analyser og å tørre å være nerdete, men også ha inn entusiasme og humør som kanskje ikke preger for mye av norsk politisk journalistikk. Det er inspirerende å se at det har blitt så populært, opplyser Glomnes.
Han startet Aftenpodden i 2015 sammen med politisk redaktør Trine Eilertsen og daværende kulturredaktør Sarah Sørheim. Hun er i dag nyhetsredaktør i NTB. Hver uke tar de for seg de største sakene i norsk politikk og samfunnsdebatt.
Aftenpodden kommer ut hver torsdag og opplyser selv at de har nå i underkant av 70 000 avspillinger hver uke. Nå er tiden over der Aftenpodden er et slags deltidsprosjekt - og Glomnes blir nå leder for et fulltids Aftenpodden-prosjekt.
– Det har alltid vært en slags hobby og et overskuddsprosjekt. Nå er det fantastisk morsomt at det også blir en fulltidsjobb. Jeg gleder meg veldig til å lage enda bedre og mer interessante utgaver for lytterne våre.
Det kan bety nytt innhold i både lyd og tekst, sier utviklingsredaktør Eirik Winsnes i meldinga.
– Lars vil jobbe med å utvikle podkasten ytterligere, men også finne nye produkter og formater som Aftenpodden-lytterne etterspør og vil bruke. Vi tror det er et større potensial her, og vi gleder oss til å utforske det, opplyser utviklingsredaktør Eirik Winsnes i Aftenposten i meldinga og fortsetter:
– Aftenpodden har de siste årene vokst til å bli en veldig sterk og viktig merkevare for Aftenposten. Det er både fornuftig og morsomt å kunne satse enda mer inn i 2020.