Tung høst for Polaris Media - annonsesmell på 20 prosent tredje kvartal. Faller nesten like mye digitalt som papir

Men på den positive siden: Polaris melder om seks prosent vekst i abonnementsinntektene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediekonsernet Polaris Media ASA rapporterer torsdag om sine tall for tredje kvartal 2016.

Og det er lite lystig lesing for alle som følger utviklingen i mediemarkedet:

Mediekonsernet - som for noen uker siden varslet en omfattende nedbemanning - mistet 20 prosent av annonseinntektene tredje kvartal - målt mot samme periode i 2015.

Inntektene faller ikke overraskende med 20 prosent på papir - men nesten like kraftig digitalt: Der er fallet hele 19 prosent.

De totale annonseinntektene for konsernet gikk fra 173 millioner tredje kvartal i fjor, til 138 millioner i år.

En trøst for konsernet er at leserinntektene vokser - abonnementsinntektene øker med seks prosent.

Powered by Labrador CMS