Marit Hommedal / NTB scanpix
Norges største podcast Tusvik & Tønne inngår kommersielt samarbeid med AdLINK Media
– Annonsørmarkedet kan ved dette samarbeidet få enda mer data og innsikt ved å knytte seg opp mot podcasten til Tusvik og Tønne, sier produsent Stian Letessier.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Nyheten om det nye kommersielle samarbeidet opplyses av AdLINK Media i en pressemelding.
– Vi har valgt å jobbe med AdLINK som har lang fartstid med å jobbe med innholdsmarkedsføring innen nisjer, og som representerer teknologien og verktøyet ACAST i Norge, opplyser produsent Stian Letessier i Både Og Redaksjonell Produksjon i pressemeldingen.
– Annonsørmarkedet kan ved dette samarbeidet få enda mer data og innsikt ved å knytte seg opp mot podcasten til Tusvik og Tønne, og jeg regner med at vi sammen kan få til mange gode caser denne høsten, mye tyder på det allerede.
– Å jobbe med Norges største podcast som har så mange lojale fans som prissetter innholdet som skapes på ukentlig basis er utrolig givende for oss som brenner for å matche riktig annonsør mot riktig innhold» sier Tore Nesheim, daglig leder i AdLINK Media i pressemeldingen.
Acast er en teknologisk plattform hvor podcast av kvalitet kan knyttes til annonsører, hvor lytterdata samles og dokumenteres. Acast hoster og distribuerer podcast, og ved hjelp av RSS teknologi sikrer de at lyttere får det med seg om det er via Itunes eller andre steder en lytter til den, opplyser AdLINK i en pressemelding.