The Influencer lanseres denne uka, som en ny plattform for å koble annonsører og bloggere - eller influencers, som det heter i den digitale og ikke fullt så norskspråklige verden.
Gründerne bak skriver i en pressemelding om lanseringen at de har laget ny teknologi som skal gjøre det enkelt å tilby annonsører mer målrettet markedsføring - og gi bloggere tilbud om flere kampanjer.
Ifølge gründerne Philip Gundersen og Sebastian Wahl har tjenesten en unik teknologi med en søkemotor som gjør at merkevarer og annonsører kan finne bloggere med følgere i riktig målgruppe, alder, kjønn, demografi.
Og ikke minst: Hvilke merkevarer målgruppen handler og liker.
The Influencer har ifølge seg selv allerede en samlet følgerskare på flere millioner følgere i nettverket.
Og selskapet har allerede inngått samarbeid med Aller-gruppen - som ser et stort potensiale i The Influencer:
- Det har vært veldig gøy å være med i denne prosessen, fra vi startet dialogen med The Influencer til det nå skal lanseres. Jeg tror styrkene i et slikt teknologiselskap sammen med kompetansen hos gjengen i AdLINK Media, vil gi oss nye muligheter i denne sfæren som går raskt, og som er svært effektivt om det gjøres riktig, sier Ingeborg Heldal, bloggredaktør i Aller Media.