Med 16 års erfaring som journalist, stylist og redaktør er Anja Stang en av motebransjens mest respekterte og innflytelsesrike stemmer. Nå har hun signert et samarbeid med Aller Media og AdLINK, skriver selskapene i en pressemelding.
Stang ved siden av portrettintervjuer og artikler innenfor mote, kultur, reise, skjønnhet, interiør og mat - jevnlig skrevet om bærekraft, dyrevern og etikk i klesbransjen for kanaler som NRK Ytring, Infinitum Magazine og Stella.
Nå lanserer hun et nytt bloggkonsept som heter «Green House by Anja Stang», der temaene hun skriver om er fordelt på ulike rom i huset:
«På kjøkkenet finner du matstoff, på badet skjønnhetsprodukter og rengjøringsmidler. Stuen er stedet for interiør, kultur og inspirerende møter, og garderoben for klær og tilbehør. De mer personlige historiene finner du selvsagt på soverommet», heter det i pressemeldingen.
Grønn vinkling i markedet
– Jeg har vært opptatt av miljø- og dyrevern hele livet, og det føles veldig riktig å utvikle mitt eget univers med dette fokuset nå. Målet er å vise at det kan være overraskende lett, gøy og givende å velge bærekraftig, og at hvert lille skritt gjør en forskjell. Jeg har selv savnet et visuelt livsstilskonsept med grønn vinkling i markedet, sier Anja Stang i meldinga.
Bloggredaktør i Aller Media, Ingeborg Heldal skriver i pressemeldingen at hun er «henrykt over å ha fått Anja Stang og hennes grønne univers med på laget»:
– Anjas navn er synonymt med kvalitet, og i årevis har hun vært en av bransjens mest respekterte, kunnskapsrike, innovative og spennende stemmer. Å få lov til å samarbeide med henne på hennes nye prosjekt, Green House, er et privilegium. Hun har laget et unikt univers, ulikt noe annet som finnes på det norske markedet, og vi er glade for å ha henne i vår portefølje. Vi gleder oss til å jobbe med Anja, skriver hun i pressemeldingen.