Schibsted har skilt sin internasjonale rubrikkvirksomhet ut i et eget selskap, Adevinta, som torsdag leverte tall for tredje kvartal 2019.
I en pressemelding beskrives kvartalet som rolig, og at selskapets totale inntekter globalt er opp 15 prosent til 180 millioner euro, men grunnet et svakt reklamemarked er veksten i display-annonser noe dempet, og på 2,5 prosent totalt, skriver de i en pressemelding.
– Jeg er glad for å melde at Adevinta har oppnådd enda et solid kvartal i Q3 2019. Strategien er å fokusere på kjernevirksomhet, investere i produkter og teknologi, samtidig som vi satser på med både organiske og uorganiske vekstmuligheter, sier Rolv Erik Ryssdal i en pressemelding og fortsetter:
– Et dempet marked har påvirket våre vekstforventninger, og de er svakere enn vi hadde håpet når det gjelder annonseinntekter. Vi har satt i gang initiativer for å forbedre inntektene, og de har så langt levert, sier han.
Totalt har Adevinta driftsinntekter på 539 millioner euro i løpet av de første tre kvartalene av 2019, ifølge pressemeldingen.