Schibsteds interne innovasjonssenter Next Media lanserer nå det nye medieproduktet Upnext, som skal produsere skreddersydde nyhetsbrev for bedrifter.
Målgruppen er større selskap, opplyser Schibsted i en pressemelding.
– De fleste selskap er ikke bare interessert i å lese nyheter fra sin egen industri. Man vil også vite hva tech-trendsetterne er opptatt av, hva som skjer i beslektede bransjer og hva som påvirker markedet man opererer i, sier Caroline Åkerblom, kommersiell sjef for Upnext.
– Et nyhetsbrev som bare fokuserer på én industri blir bare relevant for et fåtall personer innen selskapet, noe både ledere og ansatte har begynt å innse, sier hun.
Upnext opplyser at de jobber etter Lean Startup-metoden, og har testet ideen grundig før den skal ut til eksterne kunder.
Det første nyhetsbrevet som ble laget var The Schibsted Daily, som er rettet mot selskapets egen virksomhet og strategi.
Nå ønsker Upnext å snekre nyhetsbrev for andre selskaper.
– Vi lager nyhetsbrev som er skreddersydde etter selskapenes virkelighet, ikke etter hvilken næring de er i. Sammen med kundene våre setter vi sammen en nyhetspakke som passer akkurat for de, sier Åkerblom.